DEFINICJA INFOGRAFIKI PRODUKTOWEJ

Infografika produktowa to rodzaj infografiki, która polega na wizualizacji cech i wartości produktu istotnych dla odbiorcy. To spójna kompozycja wizualna, która przekazuje kluczowe wartości produktu lub usługi. Podstawową funkcją infografiki produktowej jest dostarczenie odbiorcy estetycznych doświadczeń. Opiera się o zasadę widzę i rozumiem. Celem jest prezentacja produktu w najbardziej prosty i szybki sposób. Można ją podzielić na 3 rodzaje, różniące się sposobem wizualizacji wartości produktu.

 

Rodzaje infografiki produktowej:

  • Funkcjonalna – skupia się na cechach produktu i pokazuje funkcjonalności lub sposób działania.
  • Kontekstowa – pokazuje produkt w kontekście użycia, odzwierciedla potrzeby odbiorcy i dotyka emocji.
  • Funkcjonalno-kontekstowa – pokazuje wartości, cechy lub/i funkcje produktu oraz kontekst jego użycia.

Autorzy:  Anita Bednarczyk; Magdalena Therkildsen